Sargvakter nu på onsdag, 10/9
Hej, Vi har fått i uppdrag att vara sargvakter vid Ingelstads herrlags match mot Alvesta i smålandscupen nu på onsdag 20:00. Vi behöver 4 spelare som kan vara på plats vid 19:30. Anmäl genom att kommentera denna nyhet. - Sargvakterna ska vara på plats 30 minuter innan matchstart för att få instruktioner av sekretariatet. - Sargvakterna ska ha sargvaktsväst på sig samt sitta två st i vartdera hörnet på läktarsidan. - Sargvakterna har fokus på spelet och sitter inte med sina telefoner. - Sargvakterna har ansvar för att samla ihop bollar efter uppvärmningen, att laga sargen på sin långsida samt respektive kortsida samt att torka golvet med en tillhandahållen handduk om det skulle behövas. - De fyra sargvakterna får varsin korv och dricka i ena pausen.
P-12
för 7 dagar sedan
1kommentar
Sargvaktsschema 25/26
Hej! Här kommer sargvaktsschema för kommande säsong. Om det av någon anledning skulle vara problem vid något tillfälle så försök då att byta med något annat lag och kommunicera detta med kontaktpersoner i herr respektive damlaget. Herr 10 september P12 Dam 13 september F12/13 Herr 10 oktober P13 Dam 17 oktober F12/13 Herr 21 oktober P12 Dam 24 oktober F10/11 Dam 5 november DJ Herr 7 november P09/10 Dam 14 november F12/13 Herr 21 november P13 Herr 5 december P12 Dam 7 december F10/11 Herr 19 december P09/10 Dam 21 december DJ Herr 9 januari P14 Dam 16 januari F14 Herr 23 januari P12 Herr 30 januari P14 Dam 6 februari F12/13 Dam 15 februari F10/11 Herr 20 februari P14 Dam 27 februari F14 Dam 6 mars F12/13 Herr 13 mars P13 Dam 21 mars F10/11 Kontaktpersoner: Dam - Robert Andreasson (robert.skolan@hotmail.com) Herr - Simon Lydigh (simonlydigh@hotmail.com)
Tränare & Ledare
för 7 dagar sedan
0kommentarer
Information gällande urdragning/matchflytt i serier
Hej! Säsongen närmar sig och med detta all planering och hantering kring matcher gällande hallbokning och streaming. Från det att matcherna kom ut i Ibis och när hemmamatcherna tidsattes så har också Ingelstad Sporthall bokats. Detta gör då att om lag drar sig ur så skickas den informationen dels till vår info-mail men också till angiven kontaktperson för laget i serien. Samma sak gäller också om det blir aktuellt med en flytt av match under säsong. Vi vet att lag har försvunnit från diverse serier men väldigt få har kontaktat vare sig ansvarig för hallbokning eller streaming. Så följande måste göras när ni får info om att ett lag dragit sig ur en serie: Kontakta ansvarig för hallbokningar för att meddela att halltiden kan avbokas eller om man har för avsikt att försöka använda tiden till annat Kontakta ansvarig för streaming för bortplockning från Innebandy Play (SolidSport) Om detta inte görs innebär det att vi får betala onödig hyra för oanvänd halltid att vi inte kan erbjuda tiden för en eventuell matchflytt att vi får irriterade personer som tror att dom ska kunna se en match som inte sänds Skulle det trots denna påminnelse innebära att man inte meddelar att man behöver avboka en tid så kommer vi som föreningen se över om och vad det kan bli konsekvenser. Kontaktpersoner: Hallbokningar - Jörgen Glanshed (jorgen@glanshed.com) Innebandy Play (SolidSport) - Per Callenholm Ljung (per.ljung100@gmail.com)
Tränare & Ledare
för 7 dagar sedan
0kommentarer
Klubbshop hos klubbhuset- utprovningsmöjlighet i butik
Utprovningsmöjlighet: Den 10-14/9 så kommer Klubbhuset att ha en pop-up butik i Växjö då det är flera föreningar i Växjö som har Klubbhuset som leverantör och provar därför att skippa klubbkvällar för respektive förening. I butiken kommer ni att kunna testa föreningskläder, handla skor, klubbor, andra tillbehör eller bara komma in och säga hej. Självklart kommer det att finnas specialpriser i samband med detta och även finnas en del extra tillgängligt vid beställning via Klubbshopen. Öppettider och mer info kommer när det närmar sig och kommer uppdateras i denna nyhet. Butiken kommer att finnas på Bollgatan 1 Sedan finns ju alltid Klubbshopen online tillgänglig på följande länk: Här finns våra profilkläder, ledartröjor samt sköna t-shirts eller hoodies både för spelare och supportrar. När ni lagt era saker i varukorgen och går till Checkout så anger ni följande som rabattkod som ger 15% rabatt på ordinarie priser: Ingelstad15
F-14/15/16
för 8 dagar sedan
0kommentarer
Nu är vi igång!
Nu är vi igång och många har varit med på våra 2 tisdagsträningar tillsammans med P10/11 från Väckelsång. Kommande veckor kommer vi erbjuda träningar tisdagar och torsdagar, båda gångerna 18:30-20:00 i Väckelsång. Träningarna är tillsammans med P10/11 för att få ihop lite fler spelare då vi ju fortfarande är i fotbollssäsong. Från vecka 40 kör vi fullt ut med två egna träningar och en gemensam. Slutligen vill vi rikta ett stort tack till Åsa för allt hon har gjort för laget, då hon valt att stiga av som ledare. Ledarna P12
P-12
för 9 dagar sedan
1kommentar
Bli en del av Ingelstad IBK:s framtidsresa!
Hej föräldrar och medlemmar! Ingelstad IBK har vuxit snabbt de senaste åren, och nu är det dags att ta nästa steg i vår utveckling. Styrelsen vill bjuda in dig att vara med och forma föreningens framtid genom att delta i nya arbetsgrupper. Det här är din möjlighet att bidra med ditt engagemang och din kompetens utan att ha ett styrelseuppdrag. Det handlar om att arbeta i en grupp som fokuserar på ett specifikt område och hjälper till att bygga en stabilare och mer attraktiv förening. Vi söker nu intresserade personer till de två första grupperna som föreningen har påbörjat att bygga upp. Marknadsgruppen Vill du bidra till föreningens ekonomi? Denna grupp ska jobba med intäkter, både genom att vårda relationer med våra befintliga sponsorer och hitta nya. De ansvarar även för försäljningar som NewBody och Bingolotter. Målet är att vara kreativa, se över alla delar som föreningen jobbar med och se hur vi kan bli mer attraktiva inom Växjö kommun, mot näringslivet, marknaden och framförallt vid våra arrangemang. För att exemplifiera, hur kan vi öka intäkter vid våra hemmamatcher, hur syns vi mer inom Växjö kommun, hur kan vi öka samarbeten och exponeringen i hallen, hos våra sponsorer med mera. Som du ser så finns det mängder med möjligheter som vi inom Ingelstad IBK behöver ditt stöd att medverka inom. Ert arbete skapar direkt värde för våra ungdomar, då varje ökad intäkt ger mer pengar till lagens verksamhet. Det handlar om att ge spelarna bättre förutsättningar, fler aktiviteter och upplevelser, samt en tryggare ekonomisk grund att stå på. Vision Ingelstad IBK 2030 Föreningen har vuxit snabbt, och vi vill nu skapa en tydlig riktning för framtiden. Genom att arbeta med denna grupp vill vi säkerställa en trygg och hållbar förening med fokus på ungdomarnas utveckling. Vi vill skapa en plats där fler får plats, där utveckling är möjlig och där vi bygger en stark gemenskap. Här kan arbete med att utöka Ingelstad med fler träningstillfällen (ny hall?), utveckling av värde och policy inom Ingelstad IBK. I stora drag handlar det om att se till att Ingelstad IBK står på en stadig grund och vara med och aktivt bidra till hur föreningen utvecklas kommande år. Att engagera sig i denna grupp handlar om att bygga föreningen från grunden, allt för att ge våra ungdomar de bästa möjliga förutsättningarna. Ert bidrag gör att vi kan arbeta för en trygg miljö där spelarna mår bra, utvecklas och känner sig sedda. Är du intresserad av att vara med och göra skillnad? Prata med ditt barns ledare eller tränare. Har du frågor om gruppernas arbete kan du också kontakta styrelsen direkt via info@ingelstadibk.se.
F-10/11
för 10 dagar sedan
0kommentarer
Lärgrupper Idrottonline säsongen 25/26
Hej, som informerat vid ledardagen 31:e augusti (återigen tack till er som aktivt valde att delta) Säsong 25/26 är inget undantag, utan vi kommer leverera rapportering enligt hur alla tränare och ledare samarbetar under säsongen i Idrottonline, som vi har berättar om ger rapporteringen möjligheten till ledarträffar, mat, fika etc. Vikten av att aktivt engagera sig är med det sagt rätt vesäntligt för Ingelstad IBK. Nedan är förslag generellt, återkoppling till Ingelstad IBK om något inte är korrekt. info@ingelstadibk.se OBS de eventuella sammarbeten som sker mellan lagen där ni planerar, vänligen återkom med att dessa finns så sätter Ingelstad IBK en rimlig nivå på dessa. Info från säsong 24/25 nedan: -------------- Som vi diskuterade på ledardagen den 31 augusti och som nämns i vår gemensamma ledarhandbok, vill vi förbättra vår rapportering av den tid vi lägger ner som ledare för våra lag, särskilt i planeringen. De dialoger vi har inför träningar, matcher eller andra aktiviteter är viktiga att rapportera. Detta kan ge oss som förening möjlighet att få stöd i form av föreläsningar, betalda aktiviteter som ledardagen (inklusive mat och fika), samt ytterligare stöd i form av material eller liknande. För att skapa dessa förutsättningar ska vi rapportera den tid vi lägger ner. Så här går det till: 1. Registrering i Idrottonline: Se till att ni som ledare i respektive lag är registrerade i Idrottonline (stöd finns i ledarhandboken). 2. Rapportering av tid: Svara på följande till Info@ingelstadibk.se - Lägger ni minst 45 minuter per vecka på dialoger (på plats i hallen, före/efter träningar och matcher) eller i samtal under veckan (telefon, meddelanden, etc.)? Vi inom Ingelstad IBK tror att ni alla gör det. -Om ja, kommer vi att skapa en serie av tillfällen som löper fram till jul/nyår i Idrottonline som steg ett, efter det skapar vi en ny serie som löper efter jul/nyår till slutet på säsongen -Om ni har dialoger men inte uppnår 45 minuter per vecka, återkom med beräknad tid så justerar vi frekvensen av avrapportering. 3. Avrapportering via app: Det är er uppgift som ledare att rapportera dessa tillfällen via appen på telefonen, logga in med skapad inlogg och användare. Ert ansvar är att korrigera rapportering då Ingelstad IBK ser till att varje tillfälle är ifyllt för närvaro. 4. Ansvarig ledare: Vi behöver veta vem av er som ledare i respektive lag som tar ansvar för att kryssa av de tillfällen som läggs upp. Har ni som ledare dialoger med andra tränare för andra lag återkommande, likt för ert eget lag? Dvs, samarbeten och planering som sker i den riktningen - återkom till oss så skapar vi en serie som möter dessa behov. Vi kommer att hjälpa er att förstå hur man rapporterar, nu gäller det att komma igång! Frågor, svar finns i ledarhandboken - alternativt via tränarkollegor i övriga lag. Annars via Ingelstad IBK på Info@ingelstadibk.se
Tränare & Ledare
för 10 dagar sedan
0kommentarer
Premiärträningen spikad - då drar säsongen i gång
En ny säsong är snart här. Söndag 5 oktober är alla innebandysugna flickor och pojkar födda 2019 välkomna till Ingelstad Sporthall för höstens första träningstillfälle. Som tidigare kommunicerats kommer vi den här säsongen att ha en fast träningstid på söndagar mellan 10-11. Nya spelare är lika välkomna som gänget som var med på vårens innebandylek. Det finns också ett antal klubbor och glasögon att låna för barn som vill komma och testa på. Mer info om säsongsstarten kommer när vi närmar oss. Och förresten, om det finns fler föräldrar som vill hjälpa till i en ledarroll, tveka inte att höra av er. Vi behöver bli fler.
PF-19
för 11 dagar sedan
0kommentarer
Bygg Ingelstad IBK:s framtid!
Hej, som utlovat, här kommer information om de arbetsgrupper som styrelsen inom Ingelstad IBK har som målsättning att starta upp under hösten. Vänligen ta upp detta på kommande föräldramöte, samt kopiera rakt av eller arbeta med det föreslagna utkastet för information att skicka till föräldrar som nyhet eller utskick. ------------------------------ Hej ledare och tränare, Vid styrelsemötet den 31 augusti togs viktiga beslut för att Ingelstad IBK ska kunna fortsätta växa på ett hållbart sätt. För att hantera vår snabba tillväxt och bygga en stabil grund vill vi nu involvera fler i föreningsarbetet. Styrelsen avser att tillsätta arbetsgrupper som ska arbeta med specifika områden som är centrala för vår framtid. Er roll som ledare är avgörande för att detta ska kunna hända. Vi ber er därför att vid ert nästa föräldramöte informera om denna satsning. Betona att dessa grupper inte är styrelsearbete, utan en möjlighet att bidra med det man kan och göra en direkt skillnad för föreningen. Förklara syftet och vikten av att hitta intresserade individer till två av de första grupperna som ska bildas: Marknadsgruppen: Denna grupp, som är en vidareutveckling av den tidigare Sponsorgruppen, ska bestå av 4–5 personer. Personer som deltar i gruppen behöver inte ha ett ledar- eller tränaruppdrag. Gruppens uppdrag är att aktivt arbeta med att söka intäkter genom att vårda relationer med befintliga sponsorer och partners, och även ansvara för våra försäljningar som sker inom Ingelstad IBK, till exempel NewBody och Bingolotter. Gruppens arbete ska fokusera på en bredare marknadsföring där idéer och kreativitet samt ett nytänkande är en väldigt viktig del. Det kan till exempel handla om att utveckla försäljningen i kiosken vid matcher, ta fram nya roliga aktiviteter för publiken vid matcharrangemang eller att hitta nya inkomstströmmar som Ingelstad IBK inte jobbar med i dagsläget. Varje idé som bidrar till att öka intäkterna skapar direkt värde för våra ungdomar, eftersom det finansierar allt från roliga aktiviteter som cuper och kickoffer till ny utrustning, fler halltider med mera. Vision Ingelstad IBK 2030: Vårt mål är att bli en "Säker och trygg förening". Denna grupp ska arbeta fram en långsiktig färdplan för att skapa en trygg, strukturerad och hållbar verksamhet där ungdomars utveckling står i centrum. Det handlar om att blicka framåt och säkra att vår förening kan fortsätta växa och bli mer attraktiv för spelare, föräldrar och kommunen. Visionen om att bli en certifierad trygg och säker förening innebär att du är en del av att utveckla hela Ingelstad IBK som förening, för att uppnå en trygghet och möjlighet för våra ungdomar att må bra och utvecklas. Arbetet kan handla om att se över och förbättra allt från våra gemensamma regler, policys, värdegrunder med mera, till att jobba med hur Ingelstad IBK ska fortsätta växa och må bra framöver. ------------------------------ Utskick att göra till föräldrar. Använda rakt av eller ta del och anpassa, men vi ber er att skicka ut! Bli en del av Ingelstad IBK:s framtidsresa! Hej föräldrar och medlemmar! Ingelstad IBK har vuxit snabbt de senaste åren, och nu är det dags att ta nästa steg i vår utveckling. Styrelsen vill bjuda in dig att vara med och forma föreningens framtid genom att delta i nya arbetsgrupper. Det här är din möjlighet att bidra med ditt engagemang och din kompetens utan att ha ett styrelseuppdrag. Det handlar om att arbeta i en grupp som fokuserar på ett specifikt område och hjälper till att bygga en stabilare och mer attraktiv förening. Vi söker nu intresserade personer till de två första grupperna som föreningen har påbörjat att bygga upp. Marknadsgruppen Vill du bidra till föreningens ekonomi? Denna grupp ska jobba med intäkter, både genom att vårda relationer med våra befintliga sponsorer och hitta nya. De ansvarar även för försäljningar som NewBody och Bingolotter. Målet är att vara kreativa, se över alla delar som föreningen jobbar med och se hur vi kan bli mer attraktiva inom Växjö kommun, mot näringslivet, marknaden och framförallt vid våra arrangemang. För att exemplifiera, hur kan vi öka intäkter vid våra hemmamatcher, hur syns vi mer inom Växjö kommun, hur kan vi öka samarbeten och exponeringen i hallen, hos våra sponsorer med mera. Som du ser så finns det mängder med möjligheter som vi inom Ingelstad IBK behöver ditt stöd att medverka inom. Ert arbete skapar direkt värde för våra ungdomar, då varje ökad intäkt ger mer pengar till lagens verksamhet. Det handlar om att ge spelarna bättre förutsättningar, fler aktiviteter och upplevelser, samt en tryggare ekonomisk grund att stå på. Vision Ingelstad IBK 2030 Föreningen har vuxit snabbt, och vi vill nu skapa en tydlig riktning för framtiden. Genom att arbeta med denna grupp vill vi säkerställa en trygg och hållbar förening med fokus på ungdomarnas utveckling. Vi vill skapa en plats där fler får plats, där utveckling är möjlig och där vi bygger en stark gemenskap. Här kan arbete med att utöka Ingelstad med fler träningstillfällen (ny hall?), utveckling av värde och policy inom Ingelstad IBK. I stora drag handlar det om att se till att Ingelstad IBK står på en stadig grund och vara med och aktivt bidra till hur föreningen utvecklas kommande år. Att engagera sig i denna grupp handlar om att bygga föreningen från grunden, allt för att ge våra ungdomar de bästa möjliga förutsättningarna. Ert bidrag gör att vi kan arbeta för en trygg miljö där spelarna mår bra, utvecklas och känner sig sedda. Är du intresserad av att vara med och göra skillnad? Prata med ditt barns ledare eller tränare. Har du frågor om gruppernas arbete kan du också kontakta styrelsen direkt via info@ingelstadibk.se.
Tränare & Ledare
för 11 dagar sedan
0kommentarer
Ledarhandbok
Hej, stort tack till er som valde att investera gårdagen med Ingelstad IBK, som utlovat finns nu ledarhandboken för kommande säsong samt en uppdaterad version av vårt styrdokumen kring policys och värdegrund. Som vanligt ligger de under dokument på laget.se och föreningens sida. Kort summerat kring vad som är extra viktigt att ha koll på: Ledarutbildning Klubben strävar efter att alla ledare ska ha en aktuell ledarlicens. Antal utbildade ledare som krävs för säsongen 25/26 per lag: 1–2 ledare (1 utbildad), 3–4 ledare (2 utbildade), 5 ledare (3 utbildade). Livesändning av hemmamatcher via Innebandy Play Lag från 15/16 och äldre ska livesända sina hemmamatcher via den nya plattformen Innebandy Play. Det är viktigt att informera motståndarlaget om att matchen kommer att streamas. Deadlines 20 augusti: Preliminärt spelschema och matchtider presenteras. 9 september: Sista dagen att kostnadsfritt ändra hemmamatcher. Efter 10 september: Matchflyttar kostar. 21 september: Sista dagen att ha uppdaterad trupp i Ibis för licensiering. 10 oktober: Fakturering skickas ut för medlem och träningsavgifter 31 oktober: Sista betalningsdag för fakturor. 31 december 2025: Sista dagen att ta ut kickoff-pengar för säsongen 25/26. Mitten av december 2025: Uppföljning av rapporterade lärgrupper. Slutet av april 2026: Sista uppföljningen av rapporterade lärgrupper. Övrigt Uppdrag ungdomslag: Äldre lag (HJ, DJ, F10/11, P12, F12/13, P13 samt 2014) har obligatorisk uppgift att agera sargvakter vid dam- och herrlagets matcher. Hallen (träningstider): Träningstiderna är spikade från vecka 36. Avbokning av tider måste ske minst två dagar i förväg. Matcher: Ledare ansvarar för bemanning av kiosk och sekretariat vid matcher. Domarutbildning är obligatorisk för spelare födda 2010. Laget.se: Ska användas som primär kommunikationsplattform. Närvaro ska rapporteras. Kickoff: Klubben bidrar med 100 kr per spelare (seriespel) och 50 kr per spelare (poolspel/innebandylek) för kickoff. Cupspel: Klubben betalar anmälningsavgift och busskostnad för en cup per ungdomslag.
Tränare & Ledare
för 12 dagar sedan
0kommentarer
Visa fler nyheter